Overview
Halo was originally conceived as a real-time strategy game before switching to a first-person shooter, so it's fitting that the first in an inevitable flurry of Halo spinoffs would venture into RTS territory. Halo Wars would be the final game from Ensemble Studios, which had produced the lauded "Age of" series for Microsoft. Rather than hiring Bungie's Martin O'Donnell and Michael Salvatori for the project, Ensemble turned to their leading employee Stephen Rippy, who handled scoring duties for Age of Empires and Age of Mythology.
Body
While Rippy's eclectic "Age of..." series has endeared him to game music fans, many were curious how the composer planned to create music to follow O'Donnell and Salvatori's hugely popular and influential "Halo sound." Rippy began with the same basic building blocks: quality synths, the FILMharmonic orchestra in Prague, and a choir. He was given permission to use the series' distinctive theme, which is arranged into the opening "Spirit of Fire," and even consulted directly with O'Donnell and Salvatori. The title theme's influence can be felt throughout, with fragments of its choral work interspersed throughout the music.
In all, Rippy is true to the soundscape established in previous games. His work is generally more ambient and electronic in nature, with the orchestra (pianos and strings especially) and choir used primarily as accents. This lends the music a more New Age feeling than O'Donnell and Salvatori's work. It generally works, with some strong highlights such as "Money or Meteors" — which adds an electric guitar to the mix, something often done in the original Halos as well.
Interestingly, the most enjoyable high-octane tracks are all rather short and accompany cutscenes. "De Facto De Matter," "Part of the Pan," and especially "Just Ad Nauseum" bristle with energy and excitement, which makes for a slightly disappointing listening experience. While Rippy's more subdued compositions are generally good, a little more of the fire from the cutscene tracks could have been mixed in for some truly spectacular results (a la StarCraft, which featured slower and more ambient passages alongside more energetic ones).
Summary
Rippy's fans will be delighted to see he's maintained his affinity for odd track names, with most of the songs Sumthing Else's hour-long album featuring odd and esoteric puns. The composer has generally succeeded in creating a work that is firmly within the Halo music universe yet carries many of his own distinctive touches; in fact, many of his musical ideas seem more at home in the sci-fi Halo Wars than the medieval "Age of..." games. Halo Wars therefore earns a hearty recommendation to fans of the previous installments and those of the composer. One can only hope that this effort leads to additional assignments in the wake of Ensemble's closing.
Alex WatsonComes with a second disc (DVD) with nine additional bonus tracks, nine 5.1 mixes of tracks from the music disc, two cinematic trailers and one behind-the-scenes video.
Ремиксов на Halo Wars не изволите?
Хочешь сделать ремикс на Halo Wars? Нет проблем! Специально для этих целей композитор Стэфен Риппи с разрешения Microsoft выложил у себя на сайте мультитреки композиций Best Guess At Best и Flollo (официальный саундтрек, напомним, вышел в начале этого года). Это редчайший случай, когда крупная корпорация типа...Хочешь сделать ремикс на Halo Wars? Нет проблем! Специально для этих целей композитор Стэфен Риппи с разрешения Microsoft выложил у себя на сайте мультитреки композиций Best Guess At Best и Flollo (официальный саундтрек, напомним, вышел в начале этого года). Это редчайший случай, когда крупная корпорация типа Microsoft позволяет композитору сделать доступным материал для ремикширования, так что не упустите шанс.
По наводке OSV...
Показать 08.08.2009 2001Войны Хало
Sumthing Else с гордостью сообщает о скором релиз саундтрека Halo Wars. Игра, разрабатываемая в недрах Ensemble Studios, родного детища Microsoft, уже совсем скоро свалится на прилавки, и саундтрек для неё будет отличным довеском. Музыка была написана Стэфеном Риппи, штатным композитором компании, на совести которого вся линейка...Sumthing Else с гордостью сообщает о скором релиз саундтрека Halo Wars. Игра, разрабатываемая в недрах Ensemble Studios, родного детища Microsoft, уже совсем скоро свалится на прилавки, и саундтрек для неё будет отличным довеском. Музыка была написана Стэфеном Риппи, штатным композитором компании, на совести которого вся линейка игры Age of Empires, и исполнена Пражским cимфоническим оркестром FILMHarmonic Orchestra and Choir Prague. Это объясняет отсутствие Марти О’Доннела и Майкла Сальватори – Bungie здесь не задействована даже в качестве консультанта.
Подробную информацию по релизу можно получить в нашей базе (удобная штука, пользуйтесь), а мы лишь добавим, что сам Стэфен очень рад (ещё бы!) приобщиться к культовой вселенной и надеется слегка раздвинуть её рамки. Выход саундтрека запланирован на 17 февраля этого года как на цифровом, так и на физическом носителе.
Halo Wars представляет из себя тактическую стратегию. История предваряет оригинальную трилогию и открывает взгляд на вторжение со стороны боевых подразделений корабля «Дух Огня». Приходите, будет интересно.
По материалам Music 4 Games....
Показать 16.01.2009 2534Stephen Rippy работает над Halo Wars
Успешные продажи трилогии Halo не дают остановиться ненасытным продюсерам из Microsoft – их «родная» студия Ensemble, известная, прежде всего, по серии Age of Empires, неспешно делает новую часть франчайза. Halo Wars будет real-time стратегией, события которой развернутся ровно за год до начала оригинальной трилогии. К счастью...Успешные продажи трилогии Halo не дают остановиться ненасытным продюсерам из Microsoft – их «родная» студия Ensemble, известная, прежде всего, по серии Age of Empires, неспешно делает новую часть франчайза. Halo Wars будет real-time стратегией, события которой развернутся ровно за год до начала оригинальной трилогии. К счастью для фанатов, Bungie хоть и отпочковалась от Microsoft, но всё же будет приглядывать за проектом на предмет аутентичности и всего такого.
Пока не ясно какой будет игра, но открылись некоторые детали музыкальной части. Саунд-директор и композитор Стэфен Риппи, проработавший в Ensemble уже более 10 лет, делится своими идеями касательно саундтрека. Он очень чтит творение дуэта Марти О’Доннэла и Майкла Сальватори и потому в Halo Wars несомненно будет чувствоваться влияние классичекой трилогии. Тем не менее, Стэфен планирует значительно расширить рамки оригинала.
Впрочем, почему же «планирует»? Саундтрек уже написан и ждёт-дожидается выхода игры.
Выход игры намечен на осень 2008.
По материалам: www.xbox360fanboy.com.
Официальный сайт игры: www.halowars.com....
Показать 05.05.2008 2600Album was composed by Stephen Rippy and was released on February 17, 2009. Soundtrack consists of 43 tracks tracks with duration over more than hour. Album was released by Sumthing Else.
CD 1
1 | Spirit of Fire | 02:12 | |
2 | Bad Here Day | 03:01 | |
3 | Perspective | 01:24 | |
4 | Money Or Meteors | 03:23 | |
5 | Flollo | 03:01 | |
6 | Just Ad Nauseum | 00:57 | |
7 | Unusually Quiet | 01:29 | |
8 | Flip And Sizzle | 03:39 | |
9 | Put The Lady Down | 02:21 | |
10 | Six-Armed Robbing Suit | 02:55 | |
11 | Action Figure Hands | 03:00 | |
12 | Status Quo Show | 01:13 | |
13 | Part Of The Plan | 00:30 | |
14 | Work Burns And Runaway Grunts | 03:07 | |
15 | Freaked Out | 00:44 | |
16 | Rescued Or Not | 01:31 | |
17 | Best Guess At Best | 02:56 | |
18 | One Problem At A Time | 01:14 | |
19 | De Facto The Matter | 01:31 | |
20 | Part Of The Problem | 02:58 | |
21 | Fingerprints Are Broken | 03:22 | |
22 | Out Of There Alive | 01:04 | |
23 | Through Your Hoops | 01:35 | |
24 | Under Your Hurdles | 01:28 | |
25 | Insignificantia (All Sloppy / No Joe) | 03:20 | |
CD 2
1 | X-06 [Original Score] | 01:37 | |
2 | Fingerprints Are Broken [Harvest Intro Version] [Original Score] | 01:06 | |
3 | Five Long Years [Original Score] | 03:53 | |
4 | Money or Meteors [Arcadia Intro Version] [Original Score] | 01:11 | |
5 | Nothing Ventured, Nothing Gained [Original Score] | 01:27 | |
6 | Best Guess At Best [Shield Exterior Intro Version] [Original Score] | 01:12 | |
7 | Quite The Vacation Resort [Original Score] | 02:10 | |
8 | Bad Day Here [Shield Interior Intro Version] [Original Score] | 01:10 | |
9 | We're Burning Sunshine [Original Score] | 02:47 | |
10 | Spirit of Fire [5.1 Mix] | 02:18 | |
11 | Bad Here Day [5.1 Mix] | 03:04 | |
12 | Flollo [5.1 Mix] | 03:07 | |
13 | Just Ad Nauseam [5.1 Mix] | 01:02 | |
14 | Money or Meteors [5.1 Mix] | 03:33 | |
15 | Fingerprints Are Broken [5.1 Mix] | 03:30 | |
16 | Through Your Hoops [5.1 Mix] | 01:36 | |
17 | Under Your Hurdles [5.1 Mix] | 01:31 | |
18 | Insignificantia [5.1 Mix] | 03:21 | |
30.04.12